Parmacup 2010

22/09/2010

In het weekend van 10-12 September was er een fenomenaal toernooi in Parma, een toernooi als dit konden we gewoon niet links laten liggen, dus gingen we met een behoorlijk team van zeven man naar daar. Zeven spelers die eindigen op de zevende plaats in de rangschikkingen. Een goed, gezegend resultaat. Lees meer voor het verslag geschreven door Kristof!

In het weekend van 10-12 September was er een fenomenaal toernooi in Parma, een toernooi als dit konden we gewoon niet links laten liggen, dus gingen we met een behoorlijk team van zeven man naar daar. Niels, Fré & Magali gingen ’s morgens vroeg al op weg met vliegtuig, Bram bleef alleen achter want hij moest de twee minderjarige spelers onder zijn hoede nemen, Ellen en Kristof, en die hadden nog school.

Toen ze uiteindelijk toch op het vliegveld aankwamen liepen ze daar Andy tegen het lijf die de trein had genomen om met ons mee te gaan en ook fun te maken. Gezamenlijk namen we toen het vliegtuig richting Milaan waar we dan de bus naar het treinstation zouden nemen en dan de trein naar Parma. Niet alles liep volgens plan want het vliegtuig had vertraging waardoor we nog maar nipt de trein haalden en daarvoor bijna de verkeerde trein hadden genomen. Doodmoe kwamen we toen bij onze verblijfplaats aan om dan de volgende morgen “fris” naar het zwembad gegaan.

Daar hebben we dan afgewisseld tussen het ijskoude water om in te spelen en de brandende zon uit het water. Tussen de wedstrijden werden de wedstrijden besproken en plezier gemaakt, zoals frisbeeën en grappen uithalen met de ploeg van Genk.

Van de eerste twee kwalificatiewedstrijden hadden we er één gewonnen en één verloren. Hierdoor belandde we in de A poele waar we tegen de top drie van het toernooi speelde ( dit hebben we verloren, wat we wel een beetje verwachtte ). Hierdoor moesten we bij de kruisfinales tegen een ploeg van Brussel spelen die versterking hadden gekregen door twee Engelsen. In het begin stonden we lange tijd gelijk, maar op het einde konden we nog een paar keer scoren waardoor we zevende werden van de zestien aanwezige ploegen. Door goed samenspel en een positieve instelling hebben we een resultaat neergezet waar we wel trots op mogen zijn, we hebben ons goed geamuseerd en we hebben veel bijgeleerd ( althans ik toch.)

Nadat de laatste strijd was gestreden tussen de Italianen en de Fransen ( want ik ben de ploeg namen kwijt ) was het tijd voor het eten, na gegeten te hebben en geprobeerd te hebben eten in Andy zijn mond te schieten was het tijd voor de ‘party’. De ploeg van Genk kon niet meefeesten want zij moesten al vroeg op om naar huis te rijden, evenals Fré die ook vroeg ging slapen. Na wat gefeest te hebben en zelf wat leuke activiteiten te hebben gedaan zoals met fakkels rond het zwembad te lopen en te gaan bobsleeën op de ‘dansvloer’ ( ideeën van Bram en Niels ). Rond middernacht zijn we dan gaan slapen om de volgende dag terug naar huis te gaan.

Niels & Magali bleven alleen achter want ze gingen nog wat van hun vakantie genieten, wat ze daar hebben uitgespookt (uitspoken) is voor ons een vraag en voor hun een weet.